9 nødder der forbedrer din sundhed

 

Nødder1. Pistacienødder – umættede fedtsyrer, E- og B-vitamin

pistacienødderPistacienødder kender alle, der holder af kager og dessert. Vi kender deres skarpe grønne farve fra pistacieis og fra diverse julekonfekt. Vi spiser dem også ristede og saltede, hvor man næsten kan ødelægge sine fingre ved at forsøge at åbne de hårde skaller.

Pistacienødder er fulde af kalorier og meget mættende. 100 gram pistacienødder indeholder hele 557 kalorier. Dette lyder voldsomt, hvis du prøver at tabe dig, men husk at det er kalorier fra de sunde umættede fedtsyrer, der er tale om. Nødderne holder styr på det farlige kolesterol, og selvom man ikke skal proppe sig med pistacie, hvis man er på kur, så vil et mindre indtag som snack være sund for alle – slankende eller ej.

Pistacienødder har et højt indhold af B-vitamin, samt E-vitamin, der er med til at styrke hår, negle og hud. Noget vi især har brug for om vinteren, hvor disse tre dele af kroppen lider.

2. Cashewnødder – fulde af magnesium

Cashewnødder er blevet ret populære på det seneste, men trods deres navn, er der faktisk slet ikke tale som nødder, men om den tørrede del af cashewæblet – en tropisk frugt. Som overskriften siger, er cashewnødder slet ikke

Add Comment